Cookies er aktivert på dette nettstedet for å gi deg en best mulig webopplevelse. Du kan konfigurere cookie-innstillingene dine for å inaktivere cookies.  Mer informasjon »

Ved å akseptere alle cookies vil nettstedet huske søkene dine, og hvilke valg du har gjort. Dette vil forbedre funksjonaliteten på nettstedet. Ved hjelp av cookies samler vi inn informasjon som hjelper oss å utvikle nettstedet og brukeropplevelsen. Cookies gir oss muligheten til å gi deg mer brukerrelevant innhold. Noen cookies er tredepartscookies.

Akseptere alle cookies

Via dette valget fungerer katalogen slik at de innstillinger som er gjort i katalogen lagres for fremtidige besøk, dog opptil 30 dager eller til du selv renser cookies i din webleser. Alle cookies som brukes for analyse stenges da av.

Kun bruk av nødvendige cookies

Clutch DISC 228S

Clutch DISC 228S
Sachs Performance

Artikkelinformasjon

Egenskaper

Tannantall: 10  
Navprofil: 23x29-10N  
Parameter: 228C  
Diameter [mm]: 228 mm 
Clutchtype: stiv sinterskive  
Generell informasjon
Performance clutch disc differences to OE: higher thermal
capacity compared to organic friction material, higher
transmittable torque compared to organic friction material,
very dirt resistant, aggressive start performance,
effortless exchange with OE clutches.
Typical applications include: race circuit (endurance race,
clubsport, autocross), hill climbing (e.g. group N), rally,
slalom, drift racing, 1/4 mile-race
A reinforced clutch cover has fundamental advantages against
an OE clutch cover, such as a higher transmittable torque
and higher resistance against thrust. It also allows for
faster and sportier gearshifts. That makes it extremely
useful for street tuning, endurance races, hill climbing
(group N) and for vehicles that are often driven with their
maximum gross vehicle weight (construction-site vehicles,
ambulances, courier services such as UPS, TNT; DHL, etc.).
Both rigid and torsion damper clutch discs are available.
Clutch discs with torsion springs function as a vibration
damper between engine and gearbox.
Due to reinforced clutch components the pedal force can
increase and the modulation range can be reduced. Additional
clutch and gear noises can appear.

Om Autokatalogen | Spørsmål og svar
Sentralbord: 22 88 46 80, E-post: firmapost@kgk.no, Web: www.kgk.no
Kontakt Oslo: KGK Norge AS, Strømsveien 177, 0664 OSLO